Bezorging
De krant kan geleverd worden via de post of via een zelfstandige rondeman. Je kan ook kiezen voor een winkelabonnement en je krant afhalen bij jouw vertrouwde persverkoper.
Rondeman
Indien je hebt gekozen voor thuislevering hoeft je zelf verder niets te doen. Je kan daarnaast even bij de rondeman informeren om welk uur hij de krant ongeveer zal leveren. Opgelet: een rondeman is niet mogelijk op elk adres. Daarnaast kunnen we ook geen garanties geven omtrent het tijdstip van levering.
Winkelabonnement
Indien je kiest voor afhaling dan kan je jouw krant zelf gaan afhalen in de krantenwinkel die je gekozen hebt. Opgelet: je moet kiezen voor één krantenwinkel. Je kan bijgevolg niet in elke krantenwinkel jouw krant gaan afhalen, maar enkel in de winkel die je opgegeven hebt bij inschrijving. De krantenwinkel wordt vervolgens door ons op de hoogte gebracht dat je de krant daar zal komen afhalen.
Hoe werkt een winkelabonnement (keuze afhalen)?
1. Ga op de startdatum van je abonnement naar jouw gekozen dagbladhandelaar.
2. Haal jouw krant uit de rekken.
3. Ga even langs de kassa en zeg je naam. De dagbladhandelaar heeft van ons doorgekregen dat je recht hebt op de krant.
Is jouw krant niet bezorgd? Heb je een verkeerde krant ontvangen of mis je een bijlage? Onze excuses hiervoor.
Je kan hier direct een melding maken, zodat we de bezorging van jouw krant snel kunnen verbeteren. Indien de bezorger schade heeft veroorzaakt kan je contact opnemen met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.
Indien je jouw krant op een andere manier wenst te ontvangen, mag je het contactformulier op de contactpagina invullen. We brengen het met plezier voor jou in orde.
Postabonnement
De post heeft contractueel de tijd om de krant te leveren voor 7.30 u. tijdens de week en voor 10 u. tijdens het weekend.
Winkelabonnement
Indien jouw krant thuis geleverd wordt door de rondeman, kan je bij hem informeren wanneer de krant ongeveer zal geleverd worden. Kies je om zelf de krant te gaan afhalen, dan kan je het tijdstip zelf bepalen.
Ontvang je 6 dagen in de week de krant en ga je binnenkort op vakantie? Maak dan gebruik van onze vakantieservice (lees onderaan het antwoord de voorwaarden).
Geef jouw vakantie minimaal 1 week voor je vertrek door.
Je hebt de volgende 2 mogelijkheden:
1. Bezorging tijdelijk stopzetten Zet de bezorging van jouw krant tijdelijk stop en blijf digitaal lezen tijdens je vakantie. Zo heb je geen volle bus en blijf je toch op de hoogte.
2. Bezorging bij familie of vrienden Laat jouw krant tijdens je vakantie bezorgen bij familie of vrienden. Zelf lees je de krant digitaal via mobiel, tablet of laptop.
Log in en geef hier jouw vakantie door. Heb je een winkelabonnement of bezorging via rondeman? Neem dan contact op met onze Klantenservice om jouw tijdelijke wijziging door te geven.
Zodra je de tijdelijke pauzering of tijdelijke bezorging op een ander adres hebt aangevraagd, ontvang je een mailbevestiging. Je kunt jouw tijdelijke pauzering of tijdelijke bezorging ook terugzien binnen je account Je gaat hiervoor naar de pagina abonnementen. Je klikt op het blauwe pijltje dat zich bevindt naast jouw abonnement, vervolgens scrol je naar beneden tot aan het blok ‘Bezorging’. Nadat je op het plusteken hebt geklikt zie je de tijdelijke aanpassing.
Vakantieservice annuleren
Annuleer de vakantieservice uiterlijk 3 werkdagen van tevoren via onze Klantenservice.
*Voorwaarden vakantieservice
- Je geeft de vakantieperiode uiterlijk 1 week voor vertrek aan ons door.
- Je hebt een abonnement op de krant voor 6 dagen per week en je gaat langer dan 6 aaneengesloten dagen op vakantie.
- Jouw vakantieperiode mag niet langer dan 90 dagen per kalenderjaar duren en niet korter dan 7 dagen.
- Wanneer je de krant laat bezorgen op een ander adres, dan kan dit alleen in het gebied waar HLN bezorgd wordt. Je ontvangt dan de editie van de HLN die verspreid wordt op dit tijdelijke adres.
- Heb je een digitaal abonnement (zonder papieren krant), dan kan je geen gebruikmaken van onze vakantieservice.
- Heb je een proefabonnement op HLN, dan kan je geen gebruik maken van onze vakantieservice.
- Tijdens jouw vakantieperiode kan je HLN digitaal lezen en betaal je het overeengekomen abonnementstarief.
- Op de vakantieservice zijn de abonnementsvoorwaarden van toepassing.
Geef jouw verhuizing minimaal twee weken van te voren door. Log hier in om jouw verhuizing door te geven.
Zodra je de verhuizing hebt doorgegeven, kan je dit terugzien binnen jouw account. Je gaat hiervoor naar de pagina abonnementen. Je klikt op het blauwe pijltje dat zich bevindt naast jouw abonnement, vervolgens scrol je naar beneden tot aan het blok ‘Bezorging’. Nadat je op het plusteken hebt geklikt zie je de aanpassing.
Bij een definitieve verhuis naar het buitenland neem je best contact met ons op. We helpen je graag verder.
Indien je jouw krant op een andere manier wenst te ontvangen, mag je het contactformulier onderaan deze pagina invullen. We brengen het met plezier voor jou in orde.